HDMI Ultra High Speed z Ethernetem 2.1

kwiecień 2021

Poznaj nasze najnowsze kable HDMI ! Wersja 2.1 ma większą przepustowość, aby wysyłać wysokiej jakości sygnały wideo i audio. Nadają się do przyszłych urządzeń o rozdzielczości do 10K! Kable gwarantują zgodność ze wszystkimi rozdzielczościami UHD 10K, 8K, 4K (10K, 8K przy 60 Hz, 4K przy 120 Hz) i są odpowiednie dla Ziggo Next Box i Playstation 5. Aby w pełni wykorzystać możliwości tego kabla, telewizora i podłączonych urządzeń, źródło obsługuje wersję 2.1.

Oficjalna etykieta certyfikatu HDMI

   

Kable Scanpart Ultra High Speed zostały przetestowane przez HDMI.org, aby upewnić się, że spełniają wszystkie wymagania dotyczące przepustowości i obsługiwanych funkcji. Oficjalnie zatwierdzone kable mają kod QR* i holograficzny obraz, co oznacza, że przeszły wszystkie testy. (*można skanować tylko za pomocą aplikacji do certyfikacji kabla HDMI ) .

8K przy 60 / 4K przy 120

Specyfikacja HDMI® 2.1 obsługuje kompleksowe rozdzielczości 8K / 4K i rozwiązania o wyższej częstotliwości odświeżania za pomocą jednego zaktualizowanego kabla, co zapewnia bezproblemową integrację z ekosystemem HDMI.

8K zapewnia niezwykle wciągające wrażenia wizualne dzięki rozdzielczości dwukrotnie większej w poziomie i pionie niż 4K oraz czterokrotnie większej liczbie pikseli. W połączeniu z częstotliwością odświeżania 60 Hz zapewnia to płynne i wyraźne odtwarzanie dynamicznych treści. Rozdzielczość 4K przy 120 Hz sprawia, że ultraszybko poruszające się obrazy UHD są ostre i wyraźne: sport, filmy akcji, wymagające gry i VR znacznie na tym zyskują.

Dynamiczny HDR

Specyfikacja HDMI 2.1 obsługuje wiele statycznych i dynamicznych rozwiązań HDR. HDR poprawia obrazy wideo dzięki rozszerzonemu zakresowi kontrastu od ciemnego do jasnego, co zapewnia głębszą czerń i jaśniejszą biel, więcej szczegółów zarówno w ciemnych, jak i jasnych częściach tego samego obrazu oraz więcej szczegółów w rozszerzonej przestrzeni kolorów.

Dynamiczny HDR zapewnia zauważalną poprawę ogólnej jakości obrazu wideo z SDR na statyczny HDR, a teraz ze statycznego HDR na dynamiczny HDR. Obsługa dynamicznego HDR gwarantuje, że każdy moment filmu będzie wyświetlany z idealnym poziomem głębi, szczegółowości, jasności, kontrastu i szerszej gamy kolorów – na scenę, a nawet na klatkę. Treści o ulepszonej jakości HDR są dostępne dla filmów, materiałów wideo, programów telewizyjnych, gier wideo i gier komputerowych oraz rzeczywistości wirtualnej.

Rozszerzony kanał zwrotny audio ( eARC )

HDMI 2.1 obsługuje ulepszony kanał zwrotny audio ( eARC ), będący udoskonaleniem w stosunku do poprzedniego kanału zwrotnego audio (ARC). eARC upraszcza łączność i zapewnia większą łatwość obsługi w zakresie wykrywania wielu komponentów i optymalizacji dźwięku. Obsługuje najnowsze formaty audio o dużej przepływności do 192 kHz, 24-bitowe i nieskompresowane 5.1 i 7.1, a także 32-kanałowy nieskompresowany dźwięk. Obsługuje także DTS-HD Master Audio™, DTS:X®, Dolby® TrueHD i Dolby Atmos® . Teraz łatwiej niż kiedykolwiek możesz cieszyć się dźwiękiem o kinowej jakości w salonie, tworząc wciągające, wielowymiarowe wrażenia oraz zwiększoną szczegółowość i głębię dźwięku.

eARC umożliwia przesyłanie dźwięku telewizora z telewizji kablowej, satelitarnej, urządzeń do transmisji strumieniowej lub urządzeń źródłowych do amplitunera AVR lub listwy dźwiękowej za pomocą jednego kabla HDMI. Zapewnia to łatwą łączność i doświadczenie oryginalnego dźwięku.

Ulepszone funkcje gier

Zaawansowane funkcje gier i multimediów zapewniają dodatkowy poziom płynnego i płynnego ruchu oraz przejść w grach , filmach i wideo. Wiele z tych funkcji jest już dostępnych w telewizorach i konsolach do gier dostępnych obecnie na rynku, a w miarę dalszego rozwoju urządzeń HDMI 2.1 staną się one coraz bardziej powszechne. Funkcje te idealnie sprawdzają się nie tylko w przypadku konsol do gier, ale także do strumieniowego przesyłania treści do włączonego telewizora.

Zawierają:

• Zmienna Aktualizacja Szybkość (VRR) zmniejsza lub eliminuje opóźnienia, jąkanie i rozrywanie klatek , zapewniając płynniejszą i bardziej szczegółową rozgrywkę. VRR umożliwia źródłu gier, takiemu jak konsola lub komputer, dostarczanie obrazów wideo tak szybko, jak to możliwe, co w wielu przypadkach jest wolniejsze niż normalna statyczna częstotliwość odświeżania.
• Tryb automatycznego niskiego opóźnienia (ALLM) umożliwia automatyczne ustawienie idealnego ustawienia opóźnienia, zapewniając płynne, wolne od opóźnień i nieprzerwane odtwarzanie oraz interaktywność. W wielu przypadkach nazywa się to trybem gry i zwykle wymaga ręcznej konfiguracji, która obejmuje przeglądanie menu i ustawień, a następnie powrót do normalnego ekranu.
• Szybki transport klatek (QFT) zmniejsza opóźnienia, zapewniając płynniejszą, pozbawioną opóźnień grę i interaktywną rzeczywistość wirtualną w czasie rzeczywistym . QFT transportuje każdą klatkę z większą szybkością, aby zmniejszyć „opóźnienie renderowania”. Jest to czas pomiędzy udostępnieniem klatki do transportu w procesorze graficznym a pełnym wyrenderowaniem tej klatki.

Aktualizacja zmiennej _ Taryfa (VRR)

różnorodnych funkcji gier i multimediów specyfikacji HDMI 2.1 jest zmienna częstotliwość odświeżania. VRR zmniejsza lub eliminuje opóźnienia, jąkanie i rozrywanie klatek , zapewniając płynniejszą i bardziej szczegółową rozgrywkę. VRR umożliwia źródłu gier, takiemu jak konsola lub komputer, dostarczanie obrazów wideo tak szybko, jak to możliwe, co w wielu przypadkach jest wolniejsze niż normalna statyczna częstotliwość odświeżania.

Procesory graficzne wymagają różnych czasów bezwzględnych do renderowania każdej klatki. Czas ten zależy od złożoności sceny, wydajności procesora graficznego, wybranej rozdzielczości i liczby klatek na sekundę. Jeśli procesor graficzny jest obciążony przez pozostałe trzy czynniki i nie zakończy renderowania następnej klatki w zamierzonym czasie, źródło będzie musiało powtórzyć bieżącą klatkę lub wyrenderować częściowo wyrenderowaną następną klatkę, co spowoduje zacinanie się i rozrywanie obrazu . Czekając, aż następna klatka będzie gotowa do przesłania, użytkownik może cieszyć się płynniejszą rozgrywką.

Automatyczny tryb niskiego opóźnienia (ALLM)

Auto Low Latency zapewnia automatyczne ustawienie idealnego ustawienia opóźnienia, zapewniając płynne, wolne od opóźnień i nieprzerwane odtwarzanie oraz interaktywność. W wielu przypadkach nazywa się to trybem gry i zwykle wymaga ręcznej konfiguracji, która obejmuje przeglądanie menu i ustawień, a następnie powrót do normalnego ekranu. ALLM umożliwia konsoli do gier, komputerowi PC lub innemu urządzeniu wysyłanie sygnału do ekranu, który automatycznie przełącza go w tryb o niskim opóźnieniu i niskim opóźnieniu do grania. Inne aplikacje, takie jak karaoke i wideokonferencje, również mogą na tym skorzystać.

Jednak ustawienie niskiego opóźnienia może nie być idealne w przypadku innych rodzajów oglądania, ponieważ niektóre funkcje przetwarzania w telewizorze można zatrzymać, aby zmniejszyć opóźnienie. W ALLM, gdy źródło nie potrzebuje już tego trybu, na przykład podczas przełączania na strumień filmu, źródło wyłącza sygnał, a ekran powraca do poprzedniego trybu w celu zapewnienia optymalnego wyświetlania.

Szybki transport ramek (QFT)

Kolejną atrakcją różnorodnych funkcji gier i multimediów specyfikacji HDMI 2.1 jest Quick Frame Transport. QFT zmniejsza opóźnienia, zapewniając płynniejszą, pozbawioną opóźnień grę i interaktywną wirtualną rzeczywistość w czasie rzeczywistym . QFT transportuje każdą klatkę z większą szybkością, aby zmniejszyć „opóźnienie renderowania”. Jest to czas pomiędzy udostępnieniem klatki do transportu w procesorze graficznym a pełnym wyrenderowaniem tej klatki. Opóźnienie to jest sumą czasu przesyłania przez obwody wyjściowe źródła, czasu przesyłania przez interfejs, przetwarzania danych wideo na ekranie i zapełniania ekranu nowymi danymi. To ogólne opóźnienie wpływa na czas reakcji gry, na przykład czas upływający od naciśnięcia przycisku do pojawienia się akcji na ekranie. Chociaż w tym równaniu występuje wiele zmiennych, z punktu widzenia specyfikacji HDMI niewiele z nich można dostosować. QFT wykorzystuje część transportową tego równania, skracając czas potrzebny do przesłania kablem wyłącznie aktywnego sygnału wideo. Skutkuje to mniejszym opóźnieniem wyświetlania i dłuższym czasem reakcji.

Szybkie przełączanie mediów ( QMS)

Złącze HDMI 2.1 umożliwia szybkie przełączanie multimediów dla filmów i plików wideo, eliminując opóźnienia, które mogą powodować puste ekrany przed wyświetleniem treści. QMS wykorzystuje mechanizm VRR , aby wyeliminować czas przestoju, gdy wszystkie urządzenia w łańcuchu połączeń HDMI zmieniają tryb wideo. Dopóki rozdzielczość pozostaje taka sama i zmienia się tylko liczba klatek na sekundę, QMS płynnie przełącza się między częstotliwościami klatek.

Na przykład, jeśli oglądasz zwiastuny z usługi przesyłania strumieniowego, niektóre mogą mieć częstotliwość 24 Hz, 50 Hz lub 60 Hz. Za każdym razem, gdy wybrany jest zwiastun z inną liczbą klatek na sekundę, cały system musi zmienić i ponownie zsynchronizować swoje zegary, co skutkuje zanikiem sygnału A/ V („stuknięciem”). Ponieważ serwisy streamingowe wiedzą, że zmiana trybu wideo powoduje problemy , mogą to zrekompensować i dodać wbudowane opóźnienie, aby użytkownicy nie przegapili pierwszej części zwiastuna. Mogą też uruchamiać wszystko z tą samą liczbą klatek na sekundę, co wymaga, aby usługa przesyłania strumieniowego dostarczała strumienie o jednej częstotliwości lub skrzynka strumieniowa do wykonania konwersji. QMS eliminuje problemy , wykorzystując mechanizm VRR do zmiany liczby klatek na sekundę, umożliwiając szybkie i płynne zmiany z nominalnej częstotliwości 60 Hz na dowolną prędkość multimediów poniżej (do 24 Hz). Widz nigdy nie widzi pustych ekranów i otrzymuje płynne wrażenia.

Te: www.hdmi.org

 

Zobacz wszystkie nowości